Els riscos alimentaris que podem evitar per lluitar contra el sobrepès i l’obesitat.

L’11 d’octubre va ser el dia escollit per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) per lluitar contra l’epidèmia global que suposa avui dia l’obesitat. L’efemèride es va establir el 2015 amb l’objectiu d’estimular i promoure accions per ajudar la població a assolir i mantenir un pes saludable i revertir la situació.

Hi ha molts factors que influeixen en l’obesitat: menjar sa, equilibrat i variat és clau, beure entre 1 litre i mig i 2 d’aigua diaris o fer exercici físic cada dia o regularment, però l’alimentació és el factor més important. Quins son els principals riscos a evitar?

  • Els aliments ultraprocessats. Cal evitar el menjar precuinat, la brioixeria, especialment la industrial, les galetes o els refrescos i optar per una bona alimentació rica en fruites, verdures, cereals integrals i aliments proteics de qualitat.
  • La falta de planificació. L’alimentació, igual que tot els que ens importa, l’hem de cuidar; per fer-ho correctament és molt important planificar setmanalment el què menjarem, per tal de garantir que en els nostres àpats hi entren tots els elements necessari per garantir una dieta equilibrada.
  • Una mala compra, però, ens ho pot espatllar tot. Quan anem a comprar, cal adquirir tots els aliments necessaris fins que tornem a fer la compra, sense que se’ns facin malbé però evitant aliments no saludables o ultraprocessats.

Com sé si tinc sobrepès o estic obès?

El sobrepès i la obesitat es defineixen pel percentatge de greix corporal. Tenir obesitat significarà tenir un percentatge de greix més elevat que la gent que té sobrepès. Per mesurar el greix corporal els nostres dietistes i nutricionistes utilitzen sistemes com el mètode antropomètric o la bioimpedància. Això els ajuda a poder plantejar solucions personalitzades per tal que, si ho desitges, puguis reduir el teu pes i millorar la teva salut. Pots consultar els nostres especialistes en dietètica i nutrició aquí.